23 February 2011

BAKSO

Bakso.Bakso.Bakso


Yup, sekarang aku memang giler makan bakso. Sedap gilergiler ok. Dulu x penah pn makan, tapi after tengok cerita Ketika Cinta Bertasbih, terus g cari bakso. Nasib baik ada jual kat DC. Based on Wikipedia,
"Bakso or baso is Indonesian meatball. Bakso is commonly made from the mixture of ground beef and tapioca flour, however bakso can also be made from other ingredients, such as chicken, fish, or shrimp. Bakso are usually served in a bowl of beef broth, with yellownoodles, bihun (rice vermicelli), salted vegetables, tofu, egg (wrapped within bakso), Chinese green cabbage, bean sprout, siomay or steamed meat dumpling, and crispy wonton, sprinkled with fried shallots and celery. "

bakso sangat sedap :)

Bakso yang aku beli kat DC tu boleh pilih nak bihun bakso, mee bakso or kuey tiao bakso. Yang penting mesti ada meatball r kan, tapi boleh gak kalau nak tambah daging biasa. Then tambah ngn sambal kicap cili padi. :) sedap gilergiler r kan. Sup dia plak memang lazat.lazat n lazat. Memang cukup rasa r. Tapi satu je kurang, meatball ada tiga je..bagi r lebih sikit, at least 5 meatball. :)(: So sape2 yang belum pernah makan bakso, rugi kalau korang x rasa bakso ni. Pasni nak citer plak pasal makanan dari korea yang aq suka. Tunggu next entry. :)


5 comments:

cik fara said...

blanje lah rsc!

hqfizulhqkim said...

huhu :) nnt fakurul blanja kita :)

ainina rasidan said...

bakso dc sgt la pedas td.. huhu

KuNanGKuNanG said...

katner lokasi bakso yg best giler ni?

SHAMSUL AMRI said...

Sedapnyer bila tgk pic bakso 2... Kena try pasnie.... :)