16 June 2011

sawah padi

Dear readers,,


Hari ni nak wat entry pasal sawah padi. Entry fresh ni coz pagi td baru pegi sawah padi @ bendang. Best giler dapat g sawah padi. Memang tenang je, orang pn x banyak lalu lalang. Semua hijau je. Pastu dapat tgk langit yg luas, dapat tgk bukit bukau, tgk matahari terbit :) Nak wat photoshoot pun best gak nih. Adela aq amek gamba sikit tp x cantik pn coz guna handphone punya camera je. Kalau yang x penah g sawah padi, korang bolehla datang kat sini. 




Tau x kat mana ni.. cer teka cer teka :) Kalau korang nak datang sawah padi, korang boleh la g Sekinchan, Selangor. Kalau dari KL x jauh  pun dalam 2 jam je. Ala yang tempat Nur Kasih tu r. Dari umah aq dalam 180 saat dah sampai kat sawah padi. Best! Lagi2 sekarang ni dah nak masuk musim menuai. Hujung bulan ni da boleh menuai dh. Kalau nak amek2 gambar lagi best. Better datang waktu2 macam ni coz lagi cantik dan hijau. Kalau datang dari jauh, homestay pn banyak. Pagi td dalam kol 8, cuaca memang terbaik. Tak panas sangat tak sejuk sangat. Best lah kalau dapat jalan2 sini.
















Kalau nak amek gambar dari atas, leh naik atas ni. Puas giler kalau tgk dari atas ni.



Motor ayah aq.guna utk pergi bendang. :)


16 comments:

ainina rasidan said...

sawah padi :) tenang sungguh tempat ni :) <3

hafizulhakim said...

ainina : betul3. best sgt :)

saya_arief said...

sangat tenteramm.
:D

hafizulhakim said...

arief : yup. nak jerit pn boleh.he3 :)

KuNanGKuNanG said...

he3..moto abah pun glemer gak ke dik?he3.cantik gambar2 tu..

hafizulhakim said...

kunangkunang : he3.feymes tu :)

aleen aiden said...

wargh!!alin da lame teringin nak main lari2 kat tepi sawah nih.hu3

hafizulhakim said...

aleen aiden : nnt dtg r sekinchan. macam2 ada. :)

lilypelangi said...

tempat sawah padi nie dekat je gn uma sy (:

♕ Mr.IX ♂ said...

masa kecik aku slalu main kat bendang sawah ni, tangkap ikan puyu, haruan, ikan laga, sepat, hehe~

hafizulhakim said...

lily : hihi. dok kuala slgr? dekat je r. :)

hafizulhakim said...

♕ Mr.IX ♂ : best3.banyak ikan.tp skrg da x byk cm dulu.

Mohamadazhan.com said...

memang terbaik...pic menarik!

motor tu mesti banyak jasa =)

hafizulhakim said...

mohamadazhan : timakasih :) motor ayah tu dah 31 tahun ayah guna.masih elok lagi. motor tula yang ayah guna anta kami g sekolah masa kecik2. :)

hajar said...

waaa.... cantiknyeee pemandangan.... damai jer... :)

hafizulhakim said...

hajar : memang cantik :) luas je.